Készen állsz arra, hogy végre elérd a céljaidat?

Tűzd ki! Tervezd meg! Érd el!
Ebben fogok Neked segíteni!
Kezdd az INGYENES anyagaimmal!

Töltsd le most az ingyenes anyagokat!

SZOKÁSNAPLÓ

Egy új szokás bevezetése nem könnyű.
Töltsd le, nyomtasd ki és használd a szokásnaplót: pipáld a sikereidet 12 héten át!

HAVI TERVEZŐLAPOK

Havi tervezőlapok a legfontosabb feladataiddal és információkkal.
Tedd ki, hogy lásd mindennap!

Olvass bele a Hálanaplóba!

HÁLANAPLÓ

A legegyszerűbb és leghatékonyabb dolog,
amit naponta tehetsz, hogy
BOLDOGABB legyél.

Hálanapló betekintő

4 egyszerű dolog, ami segít, hogy boldogabb lehess:

A boldogság három alappillére a szeretet, a hála és a megbocsátás. Ezek jelentik azt a viszonyítási pontot, amelyhez képest minden célunk és feladatunk értelmet nyer.

Sokan kergetnek álmokat - de valahogy sohasem boldogok. Hogy miért? Mert ha merünk is nagyokat álmodni, az még nem garancia arra, hogy meg is éljük a pillanatokat. Az álmok célokat szülnek, de a célok - főleg, ha sikeresek vagyunk - egyre csak nőnek és így távolabb kerülnek. Ami tegnap még elegendőnek bizonyult, mára már túlhaladott, elavult, nem elég motiváló. Így minden nap újabb kihívást rejt - de megnyugvást csak ritkán ad. Ha pedig nem úgy sikerülnek a dolgok, ahogy szeretnénk, akkor a csalódás hatja át a napokat.

Mi hát a megoldás? Ne legyenek céljaink? Vagy kisebbek legyenek? Vagy akkor örüljünk, amikor elértük a célt és hagyjuk ennyiben?

Ha kihajózol az óceánra és a szemed a végtelen horizontra veted - elfáradsz. A cél nem egykönnyen kerül közel, és ez elkeseríthet. Időnként vissza kell nézni arra is, hogy már mennyit haladtunk. Ez adja a megnyugvást. Az, hogy benne maradunk a pillanatban. A Mostban. Akkor tudjuk élvezni a megtett távolságot, értékelni az erőfeszítéseket - és továbbra is örömmel nézni a távolba.

A boldogság, elégedettség és kiteljesedés megéléséhez fókuszálj minden nap arra, ami volt és van - és hálás vagy érte. Éld meg a szeretetet és engedd el a múlt fájó részét: bocsáss meg magadnak és másoknak. Ismered a mondást: Az eltemetett harag olyan méreg, amit te veszel be, és azt várod tőle, hogy más haljon meg.

Tedd ezt a három dolgot napi rutinná, hogy teljesebb életet élhess, hogy boldogabb lehess. Sok módja van annak, hogy ezek beépüljenek a mindennapjaidba.

Íme négy egyszerű lépés, amely segít közelebb kerülni:

1. Kezdd a napot hálával!

Milyen lábbal keltél ma fel? Befolyásolja a napod hátralévő részét? Vedd akkor saját kezedbe az irányítást, és döntsd el te, hogy milyen legyen a napod. Amire fókuszálunk, az növekedésnek indul. Remek alkalom, hogy a napod első öt percében megadd annak alaphangját.

2. Legyen fókusza a napodnak.

Mitől lehetne a napod nagyszerű? Segíts az agyadnak, hogy képes legyen észrevenni a lehetőségeket, amelyek jobbá teszik a napodat. Ha keresed ezeket az alkalmakat, könnyebben meg is találod. Írj össze olyan dolgokat, amelyekre hatással lehetsz - így biztosan el is éred ezeket.

3. Napi pozitív megerősítés.

Fogalmazd meg egy jelen idejű mondatban, írd le azt az állapotot, amelyet el akarsz érni! Ez felkészít téged arra, hogy valóban közelebb kerülj ehhez és meg is lásd, ahogy ez az állítás igazolódik.

4. Zárd a napod hálával és összegzéssel.

Mivel fejezed be a napod? Van kialakult rutinod? A fejlődés és boldogság jelentős része nem véletlenszerűen történik, hanem gondos tervezés segítségével. Mielőtt álomra hajtod a fejed, gondold végig, hogy mi minden történt aznap, terveid szerint alakultak-e a dolgok, és ha már itt tartasz: tervezd meg a következő napodat, hogy az még eredményesebb lehessen.

Amit még fontos tudnod:

Nagyon komolyan hiszek abban, hogy az életünk egy út. Hogy hová vezet, az a naponta megtett lépésektől függ. Szerencsés esetben egy jól meghatározott cél felé visz: minden nappal közelebb és közelebb. Kevésbé átgondolt esetben van ugyan mozgás, de az inkább föl-le ugrálás, semmint előrehaladás. Megint mások körbe-körbe járkálnak, és nem jutnak közelebb a vágyott célhoz.

Ami azonban a leginkább kontrollálható, ha minél gyakrabban összevetjük a helyzetünket azzal, ahová el akarunk jutni. Ha vannak viszonyítási pontok. Olyan könnyű lesodródni az útról anélkül, hogy észrevennénk. Egyetlen lépés minden nap a rossz irányba, és máris mérföldekre távolodtunk el. Ha nem nézünk időnként vissza a kiindulási pontra, ha nem mérjük fel a jelenlegi helyzetet, hiába tartjuk a szemünk a célon, egyre nehezebb lesz elérni.

Gondolj csak bele: ha minden évben csupán egy kilogramm extra súly rakódik rád (mondom: HA...) - mekkora leszel öt év múlva, ha nem korrigálod időben, és nem állítod meg a folyamatot? Ha nem tartod a szemed annak egészén? Ha időben figyelmet fordítasz a jelekre és lecseréled a burgonyát zöldségköretre, máris óriási lépést tettél előre - és nem kellett drasztikus változást megélned. Ilyen kis lépéseken (is) múlik, hogy hová vezet az utad.

minden jog fenntartva
mariannalepes.hu © 2018

Szerezd meg most a teljes Hálanaplót, hogy
napi szinten része legyen az életednek a hála. Ez – bár sokan nem tekintik fontosnak – a boldogsághoz vezető egyik legkézenfekvőbb út.
Tedd napi rutinná, hogy hálát adsz a számodra fontos dolgokért. Megírtam Neked a naplót – neked már csak ki kell töltened.

Olvass bele az Éves tervezőbe!

ÉVES TERVEZŐ

Ha benned is sokszor felmerül a kérdés, hogy pontosan merre tovább, mit kell tenni lépésről lépésre, hogy elérd a céljaidat, olvass bele az Éves tervezőbe!

Nem csak általánosságokat találsz, de tervezőlapokat és feladatokat is.

Szerezd meg most a teljes Éves tervezőt, hogy

minél eredményesebben képes legyél meghatározni a fejlesztendő irányokat az életedben és hosszú távon meg tudd őrizni a fókuszod.
Ha összhangot szeretnél a hosszú távú céljaid és az elérésüket segítő eszközrendszerek között, ha ismerni akarod a motivációdat, ha biztos akarsz lenni abban, hogy végre abba az irányba tartasz, ahová igazán akarsz, akkor Neked az Éves Tervezőre van szükséged!

Éves tervező betekintő

Miért van szükséged a Tervezőre?

„Sokakat láttam, akik ösztönösen cselekedtek. Ami szerintem rossz. Az ösztönös cselekvéssel megadjuk magunkat a gyengeségeknek és az érzelmeknek. Mindig a megfontolt gondolkodás, a tervezés, a mentális építkezés a legjobb.” (Ruta Sepetys)

Einstein szerint az emberi agy elsődleges funkciója a gondolkodás, nem pedig az emlékezés. Arra ott van a papír.
Illetve: itt van a papír.

Azt is kutatások igazolják, hogy az írásban rögzített célok lényegesen nagyobb arányban valósulnak meg. John Assaraf (motivációs előadó, tréner, coach) szerint 50-100%-kal megnő az esélye, hogy a papírra vetett és érzelmi kötődést kiváltó célok valóban teljesülnek is. Maga az írás folyamata az agynak igen jelentős részét aktiválja - ami szintén az eredményességet szolgálja.

Abban is segít a tervező, hogy kiküszöböljük a célok végelgyengülésben történő kimúlását: a kezdeti lelkesedés viszonylag hamar alábbhagy, elkezdünk nem emlékezni arra, hogy mit is terveztünk és mikorra. Azt pedig végképp nem tudjuk, hogy ez pontosan milyen feladatokkal járna. Így aztán "Csudába az egésszel!" felkiáltással úgy döntünk, hogy nem is volt az olyan fontos...

Ezzel a munkafüzettel végig vezetlek a célkitűzés-tervezés-végrehajtás szentháromságán:

Nem csupán technikákat adok, hanem megértést, tudatosságot ÉS eszközt a megvalósuláshoz.

A csapnivaló tervezés csapnivaló eredményt ad. Nincs ez másként a céloknál sem. De más haszna is van a tervezésnek: rengeteg időt spórolhatsz meg. Nem kell újra és újra feltalálni a kereket, egyszerűen csak követni kell a sémát és az előre meghatározott időpontokban felülvizsgálni és szükség szerint módosítani a célokat - és persze folyamatosan dolgozni a végrehajtásukon.

Azt nem mondom, hogy nincs vele munka - ha nem lenne, mindenki boldog célmegvalósító lenne, nem alakult volna erre egy komplett iparág.

Ha meg akarod ezt spórolni magadnak, akkor FUSS! MENEKÜLJ! Még nem késő: ajándékozd el a Tervezőt és vissza se nézz! Csináld ugyanúgy, ahogy eddig is, bízd a véletlenre, hogy teljesülnek-e az álmaid, hogy okolj másokat, ha nem, keress felelőst és mutogass kifelé.

Ha azonban eljutottál arra a pontra, hogy már eleget csalódtál, és meguntad, hogy ugyanazokat a köröket fusd, esetleg rögtön jól, hatékonyan akarsz előre haladni az utadon, akkor jó helyen jársz: az elején befektetett munkád sokszorosan megtérül majd. Pontosan fogod tudni, hogy mit és mikor kell csinálnod, amikor elbizonytalanodsz vagy elfogy a motivációd, akkor a Tervező átlendít a nehézségeket.

Ismétlem: csak akkor, ha beleteszed azt a gondolkodást, munkát, érzelmet, ami nélkül nem megy.

És még valami: ha csapdát keresel, akkor segítek: ez az (ez már az)! Nem tudom - és persze nem is akarom - senkinek megmondani, hogy mire fókuszáljon, mi a jó cél, hogyan spórolhatja meg a fejlődést. Így a távolból ez szinte lehetetlen - ahhoz együtt kell dolgoznunk egy coaching folyamatban. Ebben az esetben is csak extra köröket tudok megspórolni, az amplitúdókat csökkenteni, az úton továbbra is végig kell menni.

A Tervező tehát a nagyobb lépések megtételében segít. Ha napi szintű segítségre van szükséged, egy napi emlékeztetőre, ami mindig kéznél van, ami segít reggel és este, hogy a megfelelő nyomon maradj, akkor használd az Öt perc hála/Hálanapló, vagy az Öt perc fókusz/Fókusznapló című 90 napra tervezett naplóimat. Darren Hardy (motivációs előadó, tréner, coach) egyik könyvében azt olvastam - és akkor nagyon megfogott a gondolat -, hogy nem leesünk az utunkról, hanem szép lassan lesodródunk róla.

Észre sem vesszük, hogy mikor hagytuk abba a napi céljaink kitűzését, megvalósítását, a napi szintű tudatosságunkat, egyszer csak arra ébredünk, hogy ugyanazokat a köröket tesszük meg, amit évek óta újra és újra. Vigyázat, újabb közhely következik: ha ugyanazt teszed, ugyanazt kapod! Ebben sincs meglepetés. Ha tehát más eredményre vágysz, mint amit eddig elértél - mást kell csinálnod.

Erre való ez a Tervező. A következő témaköröket fogjuk érinteni:

  • tudatosság – ami nélkül a véletlenre bízod a céljaid és végső soron az életed
  • a te nagy miérted - ha az, amit csinálni akarsz nincs összhangban a mozgatórugóiddal, kicsi az esélye, hogy valódi előrelépést érsz el
  • nem minden cél egyforma - van, ami iránytűként szolgál, van, ami mérföldkőként
  • és végre nézzük a célkitűzést - hogyan, milyet, mekkorát?
  • motiváció - ha nincs, akkor most mi legyen?
  • konkrét tervezési feladatlapok - hogy mindig kéznél legyen, hogy RENDSZERESEN visszatérhess hozzájuk, hogy végre eredményt érj el.

minden jog fenntartva
mariannalepes.hu © 2018

Olvass bele a Fókusznaplóba!

FÓKUSZNAPLÓ

Olvass bele a Fókusznaplóba – a tényleges naplózáson túl rengeteg hasznos tudásanyag segít abban, hogy arra fókuszálj, ami közelebb visz a céljaidhoz.

Fókusznapló betekintő

Összpontosíts arra, amire hatásod van!

Akkor uralod igazán az életed, ha megtanulod, hogy hogyan urald a figyelmedet - azt, hogy mire összpontosítasz. Legyen értéke annak, amire az energiád irányul! (Marc and Angel Chernoff)

Mit érne meg neked, ha minden zavaró tényező kikerülne az életedből, és csak arra kellene figyelned, ami a legnagyobb örömet hozza az életedbe? Vagy arra, ami a legnagyobb előrelépést - akár a magánéletedben, akár az üzleti életedben? Vagy ha egyszerűen el tudnád dönteni, hogy mi az, aminek bele kell férnie a napodba, és mi az, ami mehet a levesbe?

Mi történne, mi történhetne meg, ha mostantól nem elfoglalt lennél, hanem hatékony és eredményes?

Mit jelentene ez számodra anyagilag? Mit eredményezne az üzletedben vagy a karrieredben, ha azt az időt, amit teljesen fölösleges, automatizálható vagy kiiktatható, kiszervezhető tevékenységekre fordítasz jelenleg, arra fordítanád, aminek a legnagyobb megtérülése van számodra?

Mit jelentene a magánéletedben, ha a figyelmed kizárólag azé lenne, aki fontos számodra, és amikor ott vagy, akkor nem csak testben, de lélekben is jelen vagy?

Mit jelentene az egészséged szempontjából, ha azt a figyelmet, amit mindig is szerettél volna a fittebb, egészségesebb életednek szentelni, most rá is szánnád?

Egyáltalán: miben változhatna az életed, ha nem szétszóródna az összes energiád, hanem egy-egy meghatározó pontban összpontosulhatna?

Már biztosan tudod, hogy az úgynevezett "multitasking", azaz hogy egyszerre lehet több mindent is hatékonyan végezni, csak városi legenda. Épp az ellenkezőjét éred el.

Hogy lehet akkor mégis célratartani és el is végezni a fontos, lényeges feladatokat? Hát erről szól ez a napló.

Amikor még csak a Hálanaplóm volt készen, de már tudtam, hogy lesz folytatása is, említettem ügyfeleknek, ismerősöknek, barátoknak, hogy készül a Fókusznapló is. A leggyakoribb reakció az volt, hogy "Húúúú, arra nekem is szükségem van! Szólj azonnal, ha kész!"

Nos, igen. A fókuszvesztés általános népbetegségnek tűnik. Folyton elfoglalt mindenki, de valahogy nem jut előrébb életbevágóan fontos dolgokban. Tudja, hogy új ügyfelet kell behoznia az üzletébe, de a logóját dizájnolja. Vagy tudja, hogy el kell készítenie egy esettanulmányt, egy árajánlatot, egy jelentős tanulmányt, bármit, ami igazán lényeges előrelépést jelenthet, de soha nem jut oda, mert elaprózza a figyelmét, az idejét és az energiáit.

Ha neked is eleged van ebből, ha végre változást akarsz az életedben, akkor jó hírem van: ez sokkal egyszerűbb, mint amilyennek elsőre látszik, viszont sokkal több következetességet és tisztánlátást igényel, mint hogy egy legyintéssel elintézd. Azt mondtam egyszerű. Nem azt, hogy könnyű.

Ha készen állsz a változásra, akkor hajrá! Lapozz tovább és add át magad a fókuszáltabb önmagadnak. Jó fókuszálást!

Hogy ezt elérd, akkor javaslom, lépj a tettek mezejére és változtass életeden. Kezdj el úgy élni, mintha már olyan életed lenne, mint amilyennek szeretnéd. Add meg a testednek, lelkednek ami jár neki, táplálkozz egészségesen és megkapod amit megérdemelsz!

Mozogj, sétálj többet, hogy egészséges életet élj. Ne hajtsd túl magad, hidd el nem éri meg, pihenj annyit amennyit szervezeted megkíván.

HOGYAN HASZNÁLD?

Maradj fókuszban, kövesd az álmaid, és folyamatosan haladj a céljaid felé. (LL Cool J)

Mindenekelőtt olvasd végig a bevezető rész a tényleges napi bejegyzések előtt. Ugyan neki is ugorhatsz a megvalósításnak, de jó ha tudod, hogy minden tervezésbe befektetett óra nagyjából 7-8 órányi tényleges munkát spórol meg.

Látatlanban azt mondom, hogy sokkal több dolgot csinálsz napi szinten, mint ami szükséges, és sokkal kevesebbet fókuszálsz azokra a feladataidra, amik lényegi változást hoznának az életedbe. Ha ez így van, akkor árral szemben úszol. Nem könnyű ezt elfogadni - a leggyakoribb mondat, amit ilyenkor hallok (és "ej, ha annyi ezresem lenne, ahányszor ezt hallottam....!"), az az hogy "igen, de az én helyzetem más". Nos, nagy valószínűséggel illúzióromboló leszek: nem más! Nem, nem vagy te sem különleges hópihe - ahogy a coachom szokta volt mondani. A te napod is csak 24 órából áll, mint mindenki másé. A legnagyobbak is ebből hozzák ki a legtöbbet, illetve ők valóban kihozzák ebből a legtöbbet, míg mások csak szerény változatát élik annak az életnek, amit élhetnének.

Biztosan már te is számtalanszor és számtalan formában olvastál hatékonyságsokszorozó tippeket, könyveket, leírásokat arról, hogy a leghatékonyabb és legsikeresebb emberek hogyan szervezik meg napi szinten az életüket, ha régi motoros vagy, akkor meg pláne nehéz neked újat mondani hatékonyság témakörben. Már hallottál mindent. Láttál mindent. Akkor mégis miért nem tartasz ott, ahol érzésed szerint tarthatnál is?

Nos, az abszolút vízválasztó a CSELEKVÉS. Lehet, hogy olvastad, láttad, ismered is az összes tippet és trükköt - és most is végiglapozhatod ezt a Fókusznaplót azzal, hogy "na, még egy nesze-semmi-fogd-meg-jól" dolog. Most mégis arra biztatlak, hogy mindössze 90 napra próbáld ki, hogy TÉNYLEG végigcsinálod ezt a folyamatot. TÉNYLEG felülírod az eddigi szokásaidat. TÉNYLEG alkalmazod mindazt, amit nagy valószínűséggel már úgyis tudsz.

Hányszor tettél már félre munkafüzetet azzal, hogy "aha, ezt nagyjából tudom, nem kell irkálgatnom", aztán mégsem valósítottad meg, amit elterveztél?

Hányszor olvastál úgy könyvet, hogy bár megvolt lépésről lépésre a módszer, mégis felülírtad azt és nem tetted meg a szükséges lépéseket?

Hányszor kaptál kézhez pontos útmutatót, amit nem követtél - és az eredmények sem lettek meg?

Fektess be napi 10-15 percet abba, hogy fókuszáltan haladj! Minél tudatosabban alakítod a napod, annál eredményesebb lehetsz. Minél strukturáltabb a napod, annál messzebbre jutsz.

Nézz körül a közeli és távolabbi környezetedben! Mit csinálnak azok, akik rendíthetetlenül jutnak előrébb az útjukon? És hogyan telik a napjuk azoknak, akik kevésbé sikeresek a céljaik megvalósításában?

A körülötted lévő világ, a környezeted csupán a tükröd. Ha nem tetszik, amit ott látsz, magadban kell rendet rakni.

Először is alakítsd ki a céljaidat - majd kezdj el dolgozni azon, hogy meg is valósítsd őket.

Legyen meg először a nagy kép, madártávlatból nézz rá és tervezd meg nagy vonalakban, tűzd ki a célokat. Aztán súlyozd a feladatokat és visszafelé tervezve helyezd el a feladatokat az évedben: oszd fel az évedet nagyobb egységekre, negyedévekre, majd hónapokra - és a havi feladatokat hétről hétre, napról napra haladva valósítsd meg, oldd meg, vidd véghez!

Szeretek 90 napos etapokban dolgozni, mert három hónap mindenki számára átlátható, ezen az időtávon belül kisebb a valószínűsége, hogy óriási változás következik be, ha mégis, akkor azt egyszerűbb korrigálni. 90 napra még elköteleződni is érdemes: már látható az eredményessége, de még nem kibírhatatlanul hosszú idő.

Ha a hosszabb távú tervezéshez segítségre van szükséged, akkor javaslom, hogy használd az Éves Tervező füzetet. Ez 12 hónapos időszak megtervezéséhez nyújt támogatást. Az ott meghatározott célok könnyű szerrel átültethetők erre a Fókusznaplóra, itt pedig napi szinten tudod nyomon követni a haladásodat.

Így haladj:

  1. Olvasd végig a bevezető részt, hangolódj rá a fókuszált gondolkodásra és cselekvésre.
  2. Remélhetőleg vannak hosszabb távú céljaid. Ha nem, akkor javaslom, hogy először az Éves Tervező segítségével határozd meg azokat.
  3. A negyedéves terveket írd be a Negyedéves tervező oldalra.
  4. Tervezd meg részletesebben az első hónapodat.
  5. Most írd be a naptáradba azt az egy órát, amit a havi célok áttekintésére, szükség esetén módosítására szánsz. Minden hónap megkezdése előtt foglalkozz az adott hónap részletesebb megtervezésével.
  6. Minden hét megkezdése előtt szánj nagyjából fél órát arra, hogy a hetedet pontosan megtervezed.
  7. Minden este/reggel szánj néhány percet arra, hogy átgondolod a napi teendőidet, és elkötelezed magad arra, hogy a prioritásokkal foglalkozol.
  8. Hajtsd végre a tervedet.
  9. Ünnepeld meg a sikereidet!
  10. Kezdd elölről!

minden jog fenntartva
mariannalepes.hu © 2018

Szerezd meg most a teljes Fókusznaplót, hogy
minél eredményesebben képes legyél meghatározni a fejlesztendő irányokat az életedben és hosszú távon meg tudd őrizni a fókuszod.
Ha igazán látványos eredményeket szeretnél elérni, akkor Neked a Fókusznaplóra van szükséged!

Rólam

Közel 20 év nagyvállalati HR és tréneri tapasztalat után váltottam az egyéni
fejlesztés irányába és öt éve működöm coachként.

Vezetőknek, vállalkozóknak segítek rendet tenni az életükben, megtalálni
azokat a fókuszpontokat, amivel foglalkozniuk érdemes, és kiiktatni azokat,
amik nem viszik előrébb sem őket, sem a vállalkozásukat.

SZOLGÁLTATÁSOK

Miben tudok Neked segíteni?

Célkitűzés 30

Legfeljebb 30 napos program három személyes találkozóval, mialatt kitűzöd a céljaidat. A hosszabb távú és a gördülő tervezés alapja – most már tudod, hogy merre mész!

Fókusz és hatékonyság

90 napos program szokásaudittal, fókusznaplóval és célkitűzésekkel. Három hónap közös munka, ami alatt komoly eredmények realizálhatók.

VIP program

A lehető legszorosabb coaching együttműködés – közös tervezéssel, VIP nappal, utánkövetéssel.